Bez rozporů a konfliktů si nelze představit firemní praxi, jsou však velmi závažnou příčinnou poruch duševního zdraví podnikatele či manažera. Jak se s nimi vyrovnat?
Zdraví vedoucích pracovníků tkví ve schopnosti řešit problémy, rozpory a konflikty a ovládat mechanismy, jimiž se obrozuje nebo udržuje dobrý fyzický i duševní stav organismu. Riziko ohrožení duševního zdraví je přitom mnohem větší u workoholiků.
Současné pracovní požadavky a výzvy manažerů přetěžují jejich organismus a způsobují nikdy nekončící stres, který může vést ke zdravotním problémům. Existují však určité postupy, které toto riziko zmírní.
Zhruba 63 % všech pracovních úrazů má původ v psychické zátěži. Bezpečnostní technici musí vedle dodržování právních a ostatních předpisů k zajištění BOZP dbát na širší souvislosti ochrany zdraví při práci.
Pracovní stres, duševní i tělesná zátěž jsou faktory, které dokážou z člověka vysát spoustu energie. Přestát takové období pomůže zvýšená pozornost vlastnímu pracovnímu stylu, neuškodí ani takzvané proticviky.
Výraznými skupinami vystavených UV záření jsou pracovníci pohybující se na přímém slunci a zaměstnanci vystavení umělému zdroji. UV záření jako jsou elektrický oblouk nebo xenonové a rtuťové výbojky.
Práce s počítači se stala samozřejmostí nejen v kancelářích, ale i v domácnosti. Nesprávné uspořádání těchto pracovišť však vede ke zdravotním problémům. Hlavním faktorem při vzniku tělesných potíží je délka práce u obrazovek.