image
šipka šipka

Fulltextové vyhledávání 2.0

Parametrické vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
25
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
Zkouška a periodická zkouška z odborné způsobilosti k zajišťování úkolů v prevenci rizik
26
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
Zkouška a periodická zkouška z OZ k činnostem koordinátora BOZP na staveništi
Kurz revizních techniků zařízení pro zásobování požární vodou
27
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
28
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
Začínáme s BOZP
1
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
2
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
3
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
4
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
5
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
Bezpečnost dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních (BOZ)
6
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
7
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
8
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
9
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
10
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
11
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
Zkouška a periodická zkouška z odborné způsobilosti k zajišťování úkolů v prevenci rizik
12
Základní třítýdenní přípravný kurz PREVENCE RIZIK
Zkouška a periodická zkouška z OZ k činnostem koordinátora BOZP na staveništi
13
Kurz preventista požární ochrany
14 15 16
17 18
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
Zkouška a periodická zkouška z odborné způsobilosti k zajišťování úkolů v prevenci rizik
19
Zkouška a periodická zkouška z OZ k činnostem koordinátora BOZP na staveništi
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
20
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
Seminář dokumentace BOZP
21
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
22
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
23
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
24
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
25
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
26
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
27
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
28
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
29
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
30
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
31
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
1
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
2
Zkouška a periodická zkouška z OZ k činnostem koordinátora BOZP na staveništi
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
Kurz Technik BOZP
3
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
4
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
5
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
6
Kurz Osoba odborně způsobilá na úseku požární ochrany
Drobečková navigace

Úvod > Tematické okruhy

Tematické okruhy


  • Současné trendy a technologie

    Práce a pracoviště se neustále mění v důsledku zavádění nových informačních a komunikačních technologií, látek a pracovních procesů, změn ve složení pracovní síly a pracovního trhu a nových podob zaměstnání a organizace práce. Vznikají tak nová rizika a výzvy v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví pracovníků. Je nutné je předjímat a zabývat se jimi, aby se do budoucnosti zajistila bezpečná a zdravá pracoviště. Tento tematický okruh poskytuje informace k jednotlivým tipům nově vznikajících rizik a poskytuje podklady pro jejich účinnou prevenci.

    FAQ Současné trendy a technologie Evropská agentura pro BOZP (EU-OSHA) Eurofound

  • Krizové řízení a ochrana obyvatelstva

    Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností orgánů krizového řízení zaměřených na analýzu a vyhodnocení bezpečnostních rizik a plánování, organizování, realizaci a kontrolu činností prováděných v souvislosti s přípravou na KS a jejich řešením, nebo ochranou kritické infrastruktury. Úkolem krizového řízení je ochránit život a zdraví obyvatel, nedopustit degradaci života obyvatel, znečištění životního prostředí, zabránit velkým majetkovým škodám.

    Ochrana obyvatelstva: Cílem ochrany obyvatelstva je eliminovat nebo alespoň maximálně snížit následky mimořádných událostí na životy a zdraví osob a jejich majetek.

    Ochrana obyvatelstva je širokou „multiresortní“ disciplínou, kterou není možné vysvětlovat a řešit jen jako plnění úkolů civilní ochrany, zejména varování, evakuaci, ukrytí a nouzové přežití obyvatelstva, ale jako soubor činností a úkolů odpovědných orgánů veřejné správy, právnických a podnikajících fyzických osob a také občanů, které vedou k zabezpečení ochrany života, zdraví, majetku a životního prostředí, v souladu s platnými právními předpisy.

    FAQ Krizové řízení a ochrana obyvatelstva Systém krizového řízení Krizové řízení

  • Požární ochrana

    Požární ochranou se rozumí účinná ochrana života a zdraví lidí a majetku před požáry. Vychází ze zákona o požární ochraně. Zákon ukládá povinnosti pro ministerstva a jiné správní úřady, právnické a fyzické osoby, stanoví postavení a působnosti orgánů státní správy a samosprávy na úseku požární ochrany.

    Základním principem zákona ve vztahu k právnickým a podnikajícím fyzickým osobám je rozdílné nastavení po vinností v závislosti na míře požárního nebezpečí provozovaných činností. Rozsah povinností pro jednotlivé kate gorie právnických a podnikajících fyzických závisí na tom, jakou provozovanou činnost právnická nebo podnikající fyzická osoba vykonává. Zákon dále stanoví základní povinnosti fyzických osob v oblasti požární ochrany – při předcházení vzniku požáru a po vzniku požáru a rovněž určuje orgány a činnost státního požárního dozoru a stanoví postihy vyplývající z po rušení právních předpisů. Významná část zákona upravuje činnost jednotek požární ochrany.

    FAQ Požární ochrana Mimořádné události (MV ČR) Vzdělávací portál jednotek hasičské ochrany


Zobrazeno 673 - 696 položek z 1045
  • Ergonomie v praxi: správná praxe pro malé a střední podniky

    Publikace si klade za cíl stručnou, přehlednou a přijatelnou formou přiblížit ergonomické požadavky kladené na provozovatele zákoníkem práce. Proto je konstruována jako přehled možných cílů, na které jsou zaměřeny podnikatelovy aktivity, s uvedením nástinu korekčních zásad.

    Autoři
    Jiří Tilhon

  • Proč je správné držení těla tak důležité?

    Držení těla/postoj je postavení, ve kterém se naše tělo nachází ve stoje, vsedě nebo vleže. Správné držení těla/správný postoj je takové nastavení pohybového aparátu, při kterém jsou naše vazy, šlachy, svaly a klouby v co nejmenším zatížení a napětí proti gravitaci.


  • Postoj těla a chůze jako základní pohybová dovednost

    Pravděpodobně, když při chůzi zakopneme a klopýtneme, možná se zamyslíme nad tím, co se vlastně stalo, proč k této situaci došlo, proč jsme ztratili rovnováhu, nebo nezvedli nohu dostatečně vysoko, abychom nezakopli. Obvykle ale nad něčím takovým vůbec nepřemýšlíme.


  • 10 základních principů ergonomie pracoviště

    Jakékoliv pohybové nebo pracovní aktivity jsou vždy souborem určitých prvků umístěných v nějakém konkrétním prostředí (pracovišti/ pracovním místě). Cílem ergonomie je především dosažení optimálních pracovních podmínek ve vztahu k anatomickým a výkonnostním možnostem člověka.


  • Základy aplikované ergonomie

    Tato příručka, která je určena pracovníkům pověřených k plnění úkolů v oblasti prevence rizik, shrnuje nejnovější poznatky z oblasti ergonomie pracovního místa získané jak výzkumem v této oblasti tak i převzetím řady zkušeností ze zahraničí.

    Autoři
    Petr Skřehot, Jakub Marek

  • Ergonomie pracovních míst a pracovní podmínky zaměstnanců se zdravotním postižením

    Tato příručka, která je určena pracovníkům pověřených k plnění úkolů v oblasti prevence rizik, shrnuje nejnovější poznatky z oblasti ergonomie pracovního místa získané jak výzkumem v této oblasti tak i převzetím řady zkušeností ze zahraničí.

    Autoři
    Šárka Vlková, Jakub Marek, Marcela Rupová, Irena Maclová, Stanislav Malý, Sylva Gilbertová, Petr Havlena, Petr Skřehot

  • Pracovnělékařské služby

    Jednou z povinností zaměstnavatele je komplexně řídit rizika. Současně k jeho povinnostem náleží i nepřipustit, aby zaměstnanci vykonávali zakázané práce, stejně jako práce, ve kterých by náročnost nebyla adekvátní jejich schopnostem a zdravotní způsobilosti.

    Autoři
    Josef Havelka, Lenka Scheu, Martin Štefko, Filip Dostál

  • COVID-19 Nemoc z povolání

    Informační brožura se zaměřuje na poskytnutí obecných informací o nemoci z povolání se zaměřením na procesní postupy, dotčené subjekty, právní předpisy, systém uznávání nemocí z povolání a náhrady z titulu nemoci z povolání.

    Autoři
    Filip Dostál, Lenka Scheu

  • Doporučený postup pro zaměstnavatele k zajištění BOZP na pracovišti v souvislosti s onemocněním covid‑19

    Jednou ze zákonných povinností zaměstnavatele je povinnost zajistit BOZP zaměstnanců při práci s ohledem na rizika možného ohrožení jejich života a zdraví, která se týkají výkonu práce. V případě šíření epidemie nákazou covid-19 mohou být bezpečnost a zdraví zaměstnanců ohroženy.

    Autoři
    VÚBP

  • Hygiena rukou: příručka pro zdravotnický personál a pečovatele v zařízeních sociálních služeb

    Lékařské zákroky, péče o rány, podpora péče o tělo a asistence při očistě těla - každý, kdo pracuje v lékařské či ošetřovatelské profesi, se těmito a podobnými zákroky denně zabývá.

    Autoři
    VÚBP

  • Nebezpečný hluk

    Tato příručka slouží k vytvoření představy o škodlivosti nadměrného hluku. Hudební hluk škodí stejně jako jiný, ale je o to zákeřnější, že si to posluchači neuvědomují.

    Autoři
    VÚBP

  • Pracovní stres a zdraví

    Technický rozvoj charakterizovaný různými znaky, např. využíváním mechanizace, automatizace, používáním počítačů a informačních technologií má řadu pozitivních důsledků jak pro společnost, tak pro každého jednotlivce. Jedním z jeho závažných důsledků je vznik nových profesí.

    Autoři
    VÚBP

  • Prevence a zvládání stresu

    Publikace se věnuje problematice stresu, který je v dnešním každodenním životě pevně zakotven.

    Autoři
    VÚBP

  • Kvalita pracovního života, pracovní podmínky, bezpečnost a ochrana zdraví při práci žen v rostoucím veřejném i soukromém sektoru služeb v ČR

    Cílem projektu je prozkoumat detailně otázku pracovních a životních podmínek včetně úrovně zajištění BOZP žen, zejména ve zdravotnictví, sociálních službách, školství, policie, v pohostinství a ubytování, obchodu, zemědělství, které působí na českém trhu práce.


  • Kvalita pracovního života 2018

    Výzkumné aktivity budou zaměřeny na subjektivně vnímanou kvalitu pracovního života ekonomicky aktivních obyvatel ČR. Jedná se o zajištění a získání zpětné vazby o účinnosti politik, koncepcí, strategií v oblasti sociální politiky.


  • Kvalita pracovního života 2020

    Hlavním cílem je zajistit aktualizovanou subjektivně vnímanou kvalitu pracovního života ekonomicky aktivních obyvatel ČR – získat aktualizovanou, poznatkovou základnu v daném směru.


  • Kvalita pracovního života 2022

    Výzkumný úkol bezprostředně navazuje na projekt institucionální podpory 02-2020-VÚBP Kvalita pracovního života 2020. Projekt bude stavět na nově rozšířené webové aplikaci KPŽ a teoretických a empirických základech shromážděných v minulých letech.


  • Kvalita pracovního života: Pracovní pohoda

    Výzkumný úkol bude stavět na nově rozšířené webové aplikaci KPŽ a teoretických a empirických základech shromážděných v minulých letech, za účelem aktualizace časových řad o kvalitě pracovního života v ČR pro další roky a dalšího rozšíření obsahu webových stránek pro využití širší veřejností.


  • Analýza fungování Ergodiagnostických center (EDC), revize procesů a aktualizace metodiky standardů ergodiagnostiky

    Ergodiagnostika má v oblasti diagnostiky OZP klíčovou a nezastupitelnou roli. U těchto osob je nutné zmapovat vliv jejich zdravotních problémů na možnosti uplatnění na regionálním trhu práce, ale i na možnosti dalšího profesního směřování po případné změně funkčního zdravotního stavu.


  • Výzkum rozhodujících faktorů MSD a problémů s bederní páteří, možnosti prevence a nápravných opatření se zaměřením na ergonomická řešení v pracovních systémech

    Projekt vedle rozšíření nezbytné informační základny má ambici zjistit některé faktory poruch bederní páteře v reálných podmínkách vybraných podniků a pracovních systémů, kde se vyskytují problémy s MSD, včetně bederní páteře a na základě toho navrhnout nová preventivní a screeningová vyšetření.


  • Safety training for practical life

    Hlavními cíli projektu je snížit obavy zaměstnanců z poskytování první pomoci na pracovišti, zvýšit praktické dovednosti a motivaci k poskytování první pomoci a tato školení zatraktivnit.


  • Bezpečnost práce ve vybraných oblastech sociálních služeb

    Cílem výzkumného úkolu bude zmapovat stav úrovně zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci u zaměstnanců a dalších pracovníků (dobrovolníků) působících ve vybraných oblastech sociálních služeb a navrhnout možná řešení vedoucí ke zlepšení stávající situace.


  • Prevence muskuloskeletálních poruch v důsledku manipulace s břemeny – správná manipulace s břemeny u specifické vybrané skupiny zaměstnanců

    Cílem výzkumného úkolu je vytvořit odbornou základnu pro zpracování analýzy vlivu negativních faktorů při manipulaci s břemeny na potenciál vzniku obtíží, nedostatků a poruch souvisejících s pohybovým aparátem a návrh preventivních opatření k jejich eliminaci.


  • Hodnocení a řízení pracovních rizik na zdravotnických pracovištích v kontextu protiepidemiologických opatření

    Cílem výzkumného úkolu je analyzovat současný stav nastavení hodnocení a řízení pracovních rizik ve zdravotnických zařízeních s ohledem na možnost vzniku epidemii onemocnění (např. spalničky), navrhnout možné změny systému, souvisejících předpisů a norem, dále pak doporučení pro zaměstnavatele.


Zobrazeno 673 - 696 položek z 1045
Generuji PDF