Jsme integrované centrum sociálních služeb. Poskytujeme služby domovy a chráněné bydlení. Zaměstnance máme zařazené do 1. a 2. kategorie. Ptám se na periodické prohlídky, u kterých došlo ke změně od 1. 1. 2023. Musí zaměstnanci zařazení do 1. kategorie (kancelář, údržba, kuchyň) tyto prohlídky absolvovat? A jak je to se zaměstnanci zařazenými do 2. kategorie - pracovníky v sociálních službách, sociálními pracovníky, kteří pracují v jednosměnném, dvousměnném a třísměnném provozu? Pátrám už dlouho a nejsem z toho vůbec moudrá.
Periodické prohlídky zaměstnanců 1. a 2. kategorie jsou nyní nepovinné. Zaměstnavatel však stále může rozhodnout, že prohlídky i u těchto nerizikových prací zachová a i zaměstnanec má možnost tyto prohlídky vyžadovat. Výjimku tvoří práce v profesním riziku a práce, u nichž jsou součástí práce rizikové faktory, které při výskytu těchto faktorů vylučují nebo omezují zdravotní způsobilost k práci, jak je uvedeno v příloze vyhlášky č. 79/2013 Sb., o pracovnělékařských službách a některých druzích posudkové péče, ve znění pozdějších předpisů. Mezi profesní rizika jsou mimo jiné zařazeny práce ve zdravotnických zařízeních, v zařízeních sociálních služeb a práce v dalších zařízeních obdobného charakteru, jejichž součástí je obvyklý přímý kontakt s klienty nebo pacienty, a dále práce zahrnující poskytování sociálních služeb v přirozeném sociálním prostředí osob. Pracovníci v těchto zařízeních a službách potom na periodické prohlídky musí nadále chodit.
Vkládat příspěvky do diskuzí mohou pouze přihlášení uživatelé. Využijte přihlašovací a registrační formulář.