Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností orgánů krizového řízení zaměřených na analýzu a vyhodnocení bezpečnostních rizik a plánování, organizování, realizaci a kontrolu činností prováděných v souvislosti s přípravou na KS a jejich řešením, nebo ochranou kritické infrastruktury. Úkolem krizového řízení je ochránit život a zdraví obyvatel, nedopustit degradaci života obyvatel, znečištění životního prostředí, zabránit velkým majetkovým škodám.
Ochrana obyvatelstva: Cílem ochrany obyvatelstva je eliminovat nebo alespoň maximálně snížit následky mimořádných událostí na životy a zdraví osob a jejich majetek.
Ochrana obyvatelstva je širokou „multiresortní“ disciplínou, kterou není možné vysvětlovat a řešit jen jako plnění úkolů civilní ochrany, zejména varování, evakuaci, ukrytí a nouzové přežití obyvatelstva, ale jako soubor činností a úkolů odpovědných orgánů veřejné správy, právnických a podnikajících fyzických osob a také občanů, které vedou k zabezpečení ochrany života, zdraví, majetku a životního prostředí, v souladu s platnými právními předpisy.
FAQ Krizové řízení a ochrana obyvatelstva Systém krizového řízení Krizové řízení
V životě mohou nastat situace, kdy ani ve svém bytě nebo domě nejsme v bezpečí. Důvodem může být např. povodeň nebo jiná mimořádná událost.
Poskytuje informace z oblasti požární ochrany, činnosti složek integrovaného záchranného systému, problematiky ochrany obyvatelstva a krizového řízení.
Terminologie je nutnou základnou pro komunikaci, pro sdělování myšlenek, poznatků a dalších informací mezi lidmi. Aby však terminologie byla skutečně potřebná, užitečná a kvalitní, je nutné na jedné straně vzít na vědomí, že unifikované termíny, které jsou např.
informace pro hejtmany
podle § 15 až 16 nařízení vlády č. 462/2000 Sb., k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů
o stanovení postupů a působností orgánů obce a orgánů kraje při vedení evidence údajů o přechodových změnách pobytu osob a evidence údajů o přechodových změnách pobytu osob za stavu nebezpečí podle § 39d a § 39e zákona č. 240/2000 Sb.
Pro potřeby vzdělávání cílových skupin stanovených Koncepcí vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva a krizového řízení jsou příslušnými ústředními správními úřady podle oblasti jejich působnosti zpracovány tyto vzdělávací moduly:
Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností orgánů krizového řízení zaměřených na analýzu a vyhodnocení bezpečnostních rizik a plánování, organizování, realizaci a kontrolu činností prováděných v souvislosti s přípravou na krizové situace a jejich řešením, nebo ochranou kritické
Varováni budete pomocí jednotného systému varování obyvatelstva v ČR, což jsou převážně rotační a elektronické sirény (dále i obecní rozhlasy, napojené do jednotného systému varování).
Národní program monitorování je závazným dokumentem pro osoby podílející se na monitorování radiační situace na území České republiky.
Koncepce představuje klíčový dokument popisující systém ochrany obyvatelstva v celé jeho multiresortní šíři a komplexnosti. Formuluje základní principy ochrany obyvatelstva a definuje její významné oblasti a nástroje, prostřednictvím kterých je prakticky realizována.
Bezpečnostní strategie je základním dokumentem bezpečnostní politiky ČR a představuje přístupy, nástroje a opatření k zajištění bezpečnosti, obrany a ochrany občanů a státu.
Krizové řízení je souhrn řídících činností orgánů krizového řízení zaměřených na analýzu a vyhodnocení bezpečnostních rizik, plánování, organizování, realizaci a kontrolu činností souvisejících s přípravou na krizové situace a jejich řešení a ochranou kritické infrastruktury.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1 - Nové Město
IČO: 00025950
DIČ: CZ00025950