Dobrý den. Nastupuji jako personalista a mzdová účetní do nestátní neziskové organizace, která má velký rozsah činnosti ve prospěch rodin: Od mateřského centra (rodiče s dětmi), přes denní hlídání předškolních dětí, kroužky a kluby pro školní děti, výlety, až po vzdělávací kurzy pro dospělé. Některými činnostmi se zařízení blíží mateřské škole, ale formálně jsou zaměstnanci "pedagogové volného času", případně "lektoři" (pro dospělé). Zařízení, jakožto soukromá neziskovka nemá žádného zřizovatele, pouze radu a ředitele, kteří stojí v jeho čele. Činnost se odehrává v objektu bývalé mateřinky, pronajaté od obce, ve které navíc sídlí kancelář a konají se akce další neziskovky podobného ražení.
Vedení po mně chce připravit školení BOZP pro "zaměstnance" (většinou na dohodu, někteří na ŽL). Věcně na to nemám kvalifikaci, mohu maximálně připravit jakousi osnovu podle uvážení různých kategorií rizik (požární, elektřina, úrazy, práce s dětmi, pravidla pro jejich přebírání a předávání, cesty ven s dětmi. Zavést knihu úrazů, pravidla pro používání elektrických zařízení (kdo má dělat revizi?), co se soukromými používanými při činnosti (notebooky, projektory, prodlužovačky...)? Nechat si podepsat tu osnovu v rámci proškolení. Co s lektory na ŽL? Ač pro nás asi žádné metodiky MŠMT vlastně neplatí, na co si dát pozor?