Nedorozumění mezi zaměstnanci a manažery stojí firmy v USA podle odhadů 37 miliard USD ročně. Bohužel jen málo firem se snaží s tím něco udělat.
Studie realizovaná poradenskou firmou Cognisco přinesla závěr, že organizace jsou si často vědomy nákladů, které díky nedorozuměním vznikají, ale v průměru pouze jedna ze tří firem podniká nějaké akce k tomu, aby se problém začal řešit.
Jde o chybné porozumění nebo o chybějící informace o politice či strategii firmy, o podnikatelských procesech nebo o pracovních náplních (povinnostech a pravomocech pro jednotlivé pracovní funkce), případně o kombinaci těchto tří věcí. Pokud firma ignoruje tento problém, riskuje konflikt se zákony či regulatorními opatřeními, ohrožení veřejné bezpečnosti nebo i další problémy: například pověst firemní značky, spokojenost zákazníků.
Podle citované studie velké společnosti, které mají v průměru 100 000 zaměstnanců, ztrácejí průměrně 624 ročně v přepočtu na jednoho zaměstnance. Z jednotlivých odvětví nejvíc ztrácí bankovní sektor, nejméně odvětví dopravy.
Nedorozumění na pracovišti stojí podniky miliony dolarů, Moderní řízení červenec 2008, s. 66
Vkládat příspěvky do diskuzí mohou pouze přihlášení uživatelé. Využijte přihlašovací a registrační formulář.