Blíží se školní rok a většina učitelů na amerických školách, jak ukazuje průzkum, kterého se zúčastnilo přes 500 respondentů, má značné obavy z návratu do učeben a raději by začala tento školní rok online výukou.
Obavy vyjadřují i zástupci veřejného zdravotnictví. Učitelé jsou považování za „nepostradatelné pracovníky“. Kromě obav o vlastní zdraví a nakažení virem, které uvedlo 77 % respondentů, uváděli obavy o zdraví studentů, ze sociálního odstupu, z obtíží při prosazování odstupu mezi studenty, z újmy, jakou bude mít výuka online na rozvoj a vzdělávání studentů. Asi 66 % upřednostňovalo především učení na dálku. Navíc podle ministerstva školství USA je téměř 30 % učitelů ve věku 50 let a více, což je vystavuje vyššímu riziku komplikací souvisejících s nemocí covid-19.
78 % učitelů v průzkumu uvedlo, že se obávají nedostatečného přístupu k osobnímu ochrannému vybavení a čisticím prostředkům pro učebnu. Zejména ve školách s nižšími příjmy jsou totiž zodpovědní za úklid svých vlastních učeben.
„Chci se vrátit a nechci se vrátit,“ říká Felicia Tinsley, která učí žáky na základní škole se speciálními potřebami. Očekává vytváření instrukcí, jak pracovat v „nové společnosti“. „Musíte děti učit, jak správně používat roušky a při tom od nich udržovat patřičný odstup,“ říká. Obávají se také, jak nošení roušek a sociální distancování ovlivní sociální a komunitní život studentů. Jeden z učitelů řekl: „Nebudeme jim moci dovolit sedět se svými přáteli. Nebude prostor ke spolupráci, která je potřeba zvláště při výuce jazyků.“
Mnoho učitelů se cítí mnohem připravenější učit na podzim dálkově, než na jaře, když se školy náhle uzavřely. 70 % si dokonce myslí, že jejich škola směřuje k online nebo distančnímu vzdělávání a většina z nich absolvovala v létě školení výuky na dálku.To znamená, že mnoho učitelů dává přednost online nebo distančnímu vzdělávání a zároveň vědí, že toto rozhodnutí výrazně omezí jejich schopnost oslovit a učit studenty. 55 % z nich říká, že nemohou správně vykonávat svou práci online, 84 % tvrdí, že online výuka omezuje příležitosti pro studenty, 83 % se obává kontaktu s novými studenty.
I když tento školní rok způsobuje učitelům, studentům a rodinám starosti a problémy, 70 % účastníků průzkumu uvedlo, že pokud by si mohli znovu zvolit povolání, opět by to bylo učitelství. Jen 16 % tvrdí, že by změnili povolání v případě, že by museli zpět do učebny.
Učitelé jsou pro naši společnost a naše děti nepostradatelní. Mnozí se shodují na tom, že nyní, v době pandemie koronaviru, s nimi musíme jako s nepostradatelnými zacházet.
Vkládat příspěvky do diskuzí mohou pouze přihlášení uživatelé. Využijte přihlašovací a registrační formulář.