Projekt se zabývá výzkumem, konstrukcí a zkoušením kolejových vozidel z hlediska nekompatibilního nárazu se silničním vozidlem.
Anotace: Projekt se zabývá výzkumem, konstrukcí a zkoušením kolejových vozidel z hlediska nekompatibilního nárazu se silničním vozidlem. Nástrojem k popisu tohoto nárazu jsou experimenty a počítačové simulace. Přední část kolejového vozidla je konstruována z netradičních materiálů. Výstupem je metodika zkoušek a konstrukce, prototyp zkušebního zařízení a doporučení pro vývoj příslušné legislativy.
Klíčová slova: vztah člověk – vozidlo, konstrukce kabiny, kolize
Řešeno: 05/2009 – 12/2012
Příjemce: Advenced Engineering, s.r.o., Praha 6
Řešitel: Ing. Hynek Purš
Spolupříjemce: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i.
Řešitel: Ing. Jakub Marek
Spolupříjemce: Azin, s.r.o.
Řešitel: Ing. Petr Kohout
Spolupříjemce: Výzkumný ústav kolejových vozidel, a.s.
Řešitel: Ing. Zdeněk Malkovský
Poskytovatel: MPO
VÝSTUPY
Další výstupy
Vliv a úloha lidského činitele při zvyšování spolehlivosti a bezpečnosti kolejové dopravy. Praha: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, 2010. 69 s.
Ergonomická analýza pracovního místa řidiče tramvaje Škoda 14T. Praha: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, 2010. 58 s.
Ergonomická analýza pracovního místa řidiče tramvaje Škoda 15T. Praha: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, 2010. 58 s.
Ergonomická analýza pracovního systému uvnitř kabiny tramvaje. Praha: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, 2012. 49 s.
PALEČEK, M.; MAREK, J. Pracovní podmínky a zátěž strojvedoucích. Praha: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, 2011. 34 s.
PALEČEK, M.; MAREK, J. Psychofyzická zátěž řidičů tramvají a její porovnání se zátěží řidičů městských autobusů a metra. Praha: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, 2011. 24 s.
Vkládat příspěvky do diskuzí mohou pouze přihlášení uživatelé. Využijte přihlašovací a registrační formulář.