Manžel pracuje jako řidič vnitrostátní kamionové dopravy. Jezdí 12 hodin každý den, v pátek končí v 18 hod. a začíná už v neděli ve 21 hod. Podle zaměstnavatele je to v pořádku. Jak je to podle předpisů AETR?
Problematika pracovní doby v dopravě je velmi složitá a v dotazu nejsou uvedené další potřebné údaje. Nemůžeme tedy zcela konkrétně odpovědět.
Obecně lze uvést, že řidič, jako každý jiný zaměstnanec, má délku týdenní pracovní doby omezenou zákoníkem práce podle směnného režimu, viz ustanovení § 79 zákoníku práce (délka stanovené týdenní pracovní doby činí u zaměstnanců s jednosměnným pracovním režimem 40 hod. týdně, ve dvousměnném 38,75 hod. týdně a třísměnném 37,5 hod. týdně). Délku jednotlivých směn a doby odpočinku řidičů v dopravě upravuje nařízení vlády č. 589/2006 Sb., kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě, ve znění pozdějších předpisů.
Pokud se týče AETRU (Evropská dohoda o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě), je to předpis, který se týká pracovního režimu řidičů, nikoliv pracovní doby a zjednodušeně se dá říci, že se uplatňuje při cestách mimo Evropskou unii. V rámci Evropské unie se uplatňuje nařízení ES 561/2006.
Vkládat příspěvky do diskuzí mohou pouze přihlášení uživatelé. Využijte přihlašovací a registrační formulář.
Komentáře
Režim činnosti řidiče