Odškodnění pracovního úrazu

2 příspěvky / 0 nový
Poslední
#1

Odškodnění pracovního úrazu

30. Červenec 2009 - 9:34 Winkler Svatopluk

Dobrý den,

máme neustálé potíže s odškodňováním pracovních úrazů ve firmě. Jedním z problémů je zasílaná dokumentace. Chtěl bych se touto cestou zeptat, zda je zaměstnavatel povinnen zasílat pojišťovně záznam o úraze a z jaké legislativy tato povinnost zaměstnavateli vyplývá. Děkuji Winkler

RE: Odškodnění pracovního úrazu

30. Červenec 2009 - 9:34 Drazdík
Zaměstnavatel má podle mého jasně danou povinnost oznamovat své pojišťovně pracovní úrazy a zasílat jí záznamy o nich, předavším na základě §3 a §4 NV 494/2001 Sb. Kterým se stanoví způsob evidence, hlášení a zasílání záznamu o úrazu. ...Osobně, na žádost samotné pojišťovny, to dělám tak, že jim nic neoznamuji a neposílám záznam 5 dne následujícího měsíce, ale záznam společně s hlášením pojistné události dávám na personální, které to pak odešle najednou, po skončení neschopnosti zaměstnance, společně s výpočtem náhrad za pracovní úraz. Jinak osobně jsem u pojišťovny Kooperativa, kde jsme pojištěni, neměl zatím problém. S pozdravem Drazdík

Nabízíme Vám možnost BEZPLATNÉHO odběru e-mailového zpravodajství

Přehled příspěvků publikovaných na oborovém portálu BOZPinfo zasílaný každý pátek odpoledne

Provozovatel portálu

Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
Jeruzalémská 1283/9
110 00 Praha 1

Sociální sítě VÚBP

facebook linkedin instagram buzzsprout X youtubepinterest

Kde nás najdete

X

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?
zašleme vám nové na váš e-mail