V únoru došlo po upozornění zákazníka, aby zaplatil nebo vrátil zboží, které odcizil, k fyzickému napadení 2 prodavaček s následnou 3-týdenní pracovní neschopností. V málokterých prodejnách je bezpečnostní služba.
Jak proškolit zaměstnance obchodu o jednání se zákazníkem, kterého přistihnou při krádeži zboží na prodejně. Jaká má prodavač práva v tomto případě? Může ho vůbec zadržet do příchodu policie? Může ho prohlédnout, když má prodavač opodstatněné podezření, že zákazník zboží zcizil. Jak postupovat, aby prodavač nepřišel sám k úrazu a neporušil zákon. Mohou být prodavači vybaveni např. slzným plynem nebo jakými ochrannými pracovními prostředky může zaměstnavatel zaměstnance vybavit za účelem snížení tohoto rizika při práci.
Obvykle se jedná o zboží v hodnotě nižší. Avšak zaměstnanci mají se zaměstnavatelem uzavřenou kolektivní hmotnou odpovědnost.