Ráda bych věděla, zda pracuji ve "zdravém prostředí". V mé kanceláři zaměstnavatel umístil 4 laserové tiskárny, z toho jednu malou (osobní) a 3 velké (podnikové).
Váš dotaz Vám tak říkajíc od "zeleného stolu" zodpovědět nemohu. K tomu je třeba především znát podmínky Vašeho pracoviště. Musíme si ujasnit, že žádný právní předpis nezakazuje umístit v jedné místnosti 4 tiskárny, je však třeba znát, jak je místnost velká, jaká je tam teplota na pracovišti, jak je zajištěno větrání a kolik tam pracuje zaměstnanců. Nevím také, do jaké míry jsou ony tiskárny hlučné apod. To vše je třeba zvážit při posouzení otázky, jestli Vaše pracoviště splňuje podmínky kladené ustanovením § 2 zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci)) a nařízením vlády č. 101/2005 Sb., o podrobnějších požadavcích na pracoviště a pracovní prostředí.
Toto je také otázka prevence rizik ve smyslu ustanovení § 102 zákoníku práce. Povinností zaměstnavatele je soustavně vyhledávat nebezpečné činitele a procesy pracovního prostředí a pracovních podmínek, zjišťovat jejich příčiny a zdroje a na základě tohoto zjištění vyhledávat a hodnotit rizika a přijímat opatření k jejich odstranění. Dále pak musí mít Váš zaměstnavatel osobu odborně způsobilou k prevenci rizik (§ 10 zákona č. 309/2006 Sb., ) a tato osoba by měla vyhodnotit uvedené podmínky Vašeho pracovního prostředí a měla by dát závazné stanovisko, jestli je vhodné umístit tolik tiskáren v jedné místnosti.
Každý zaměstnanec má právo na informace a konzultace v oblasti BOZP od zaměstnavatele (toto právo mu dává ustanovení § 279 a § 280 zákoníku práce), takže doporučuji obrátit se na zaměstnavatele s dotazem, jestli přitom, když provedl v dotaze uvedené opatření, že umístil ve Vaší kanceláři tolik tiskáren, si zároveň provedl vyhodnocení rizik. Pro Vaši informaci hygienické limity osvětlení, tepelné zátěže a větrání pracoviště obsahuje nařízení vlády č. 178/2001 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví zaměstnanců při práci, ve znění pozdějších předpisů. Limity hluku na pracovišti stanoví nařízení vlády č. 148/2006 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací.
Vkládat příspěvky do diskuzí mohou pouze přihlášení uživatelé. Využijte přihlašovací a registrační formulář.
Komentáře
ozón
Re: ozón
Re: ozón
Hygienické limity látek v