Jak dlouho má povinnost škola uchovávat záznamy o provedené prověrce BOZP? Připravujeme skartaci materiálů a nevíme si rady.
Tato otázka není zákoníkem práce výslovně řešena. To je otázka zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, který nabyl účinnosti dnem 1. ledna 2005. Tento zákon stanoví ochranu písemností, jejich reprodukci a způsob nahlížení do archiválií. Podle původního znění tohoto zákona měli povinnost uchovávat zásadní dokumenty o zaměstnaneckých záležitostech a kolektivní smlouvy a umožnit výběr archiválií za podmínek stanovených tímto zákonem kromě v zákoně vyjmenovaných subjektů (tedy i škol) i podnikatelé zapsaní do obchodního rejstříku, pokud jde o zásadní dokumenty o zaměstnaneckých záležitostech a kolektivní smlouvy. Dnes však již zásadní dokumenty o zaměstnaneckých záležitostech nejsou v seznamu dokumentů určených jako dokumenty s povinností uchování a výběru z archiválií.
Kromě zákona o archivnictví se problematikou úschovy dokumentů zabývá i zákon o účetnictví. Podle ustanovení § 9 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, jsou všechny účetní jednotky povinny vést účetnictví. Ustanovení § 31 a 32 tohoto zákona stanoví, jakým způsobem se postupuje při uchovávání účetních písemností. Účetní záznamy pro účely vedení se uschovávají po dobu:
Účetní jednotka může jako účetní záznamy použít zejména mzdové listy, daňové doklady nebo jinou dokumentaci vyplývající ze zvláštních předpisů. Po uplynutí příslušné doby úschovy se výše uvedené doklady skartují. Vzhledem k tomu, že záznam o provedené prověrce BOZP slouží pro zaměstnavatele jako podklad pro jeho další náklady v oblasti BOZP, doporučuji využít lhůtu 5 let pro uschování dokumentů o prověrkách BOZP.
Vkládat příspěvky do diskuzí mohou pouze přihlášení uživatelé. Využijte přihlašovací a registrační formulář.