Šéfové amerických firem stále častěji platí svým zaměstnancům za to, aby začali žít zdravěji.
Říkají zaměstnancům šéfové amerických firem. A důvod? Jsou stále více znepokojeni rostoucími náklady na zdravotní péči a stále častěji hledají řešení problému v tom, že platí svým zaměstnancům za to, aby začali žít zdravěji.
Podle jedné studie, do níž bylo zahrnuto 285 zaměstnavatelů, firmy, které jsou nejlepší ve snižování nákladů a zvyšování produktivity, patří zároveň k těm, které nabízejí zaměstnancům široké spektrum programů na podporu zdravého životního stylu. Téměř polovina zaměstnavatelů zahrnutých do studie uvedla, že nabízí, nebo pro příští rok připravuje finanční odměny zaměstnancům na podporu monitorování a zlepšování zdravotního stavu. Pro rok 2008 se odhaduje, že už něco podobného bude praktikovat sedm firem z deseti.
Podle studie podniky s efektivními programy podpory zdraví zaměstnanců a zvyšování produktivity vykazují výrazně lepší finanční výsledky: vyšší výnosy v přepočtu na zaměstnance, vyšší tržní hodnotu, vyšší návratnost pro akcionáře (porovnání roku 2006 s rokem 2004). Dvě nejčastější uváděné bariéry efektivního managementu zdraví zaměstnanců: nedostatek potřebných dat a organizační struktura.
Zdá se, že americké firmy pod tlakem globální konkurence objevily v programech zdraví zaměstnanců nový zdroj růstu a zlepšování svých výsledků. Proto stále více podniků začleňuje zdraví zaměstnanců mezi své cíle.
Zdroj:
„Zůstaňte zdraví a odměníme vás za to“. Moderní řízení, březen 2008, s. 77
Vkládat příspěvky do diskuzí mohou pouze přihlášení uživatelé. Využijte přihlašovací a registrační formulář.