Síť oficiálních partnerů kampaně tvoří evropské a mezinárodní firmy a organizace zastupující řadu různých odvětví, včetně federací zaměstnavatelů a zaměstnanců, technologických platforem, nevládních a nadnárodních organizací. Připojili se též mediální partneři kampaně, aby pomohli zvyšovat informovanost prostřednictvím svých publikací a internetu.
Kampaň Zdravé pracoviště pro všechny bez rozdílu věku se zaměřuje na udržitelný pracovní život v souvislosti se stárnutím pracovní síly v Evropě. Hlavním poselstvím je prevence po celý pracovní život, přičemž základem prevence pracovních úrazů a nemocí z povolání je provádění hodnocení rizik, dále rehabilitace, návrat do práce a celoživotní vzdělávání.
Dr. Christa Sedlatscheková, ředitelka agentury EU-OSHA, vysvětluje význam partnerů kampaně: „27 % zaměstnanců v EU se domnívá, že nebudou schopni vykonávat stejnou práci do věku 60 let. Musíme zlepšit pracovní život všech generací zaměstnanců tím, že budeme podporovat udržitelnou práci a zdravé stárnutí. A základem je prevence rizik. Připojením ke kampani na období 2016–2017 mohou organizace jít příkladem a stát v čele při realizaci praktických řešení řízení věku na pracovišti. Jejich zapojení má zásadní význam pro to, aby se o kampani dozvědělo co možná nejširší publikum.“
Mediální partneři, kteří se ke kampani již připojili, zahrnují novináře a redaktory z celé Evropy, kteří se zabývají tématem BOZP a pomocí svých sítí, tištěných médií, internetových kanálů a sociálních sítí pomáhají propagovat kampaň a její poselství. Rovněž organizují akce, zahrnují materiály kampaně do vzdělávacích kurzů, propagují soutěž Evropské ceny za správnou praxi a vyzývají k zasílání nominací do soutěže.
První vlnu oficiálních partnerů kampaně tvoří převážně organizace, které obnovily svůj závazek po úspěšné účasti v kampani Zdravé pracoviště zvládne i stres na období 2014–2014. Mohou těžit z mnoha výhod, které jim partnerství nabízí, včetně většího zviditelnění, nástrojů a materiálů kampaně, navazování kontaktů a výměny poznatků.
Na otázku, co od kampaně jako oficiální partner očekávají, Luca Visentini, generální tajemník Evropské konfederace odborových svazů (EKOS), uvedl: „EKOS očekává, že kampaň zvýší povědomí o nutnosti zapojit pracovníky a bezpečnostní výbory, aby bylo možné zlepšit prevenci u všech pracovníků bez rozdílu věku a na všech pracovištích, a o nutnosti přijmout opatření na legislativní úrovni pro zlepšení pracovních podmínek v Evropě.“
Markus J. Beyrer, generální ředitel organizace BUSINESSEUROPE, k účasti své organizace v kampani uvedl: „Musíme se zaměřit na to, jak zajistit, aby zaměstnanci mohli pracovat déle a zůstat zdraví a produktivní po celý pracovní život. Zároveň bychom se měli vyvarovat zobecňování a stereotypů podle věku. Doufáme, že kampaň pomůže zaměstnavatelům tím, že jim v tomto ohledu poskytne užitečné informace a nástroje.“
Oficiální partneři kampaně mají též možnost účastnit se řady akcí a aktivit, například soutěžit ve zvláštní kategorii pro partnery kampaně v soutěži Ceny za správnou praxi kampaně Zdravé pracoviště . Akce zaměřené na výměnu příkladů správné praxe organizované samotnými partnery budou probíhat pravidelně po celou dobu kampaně. Jsou příležitostí pro organizace diskutovat a učit se od sebe navzájem o úspěšném řízení BOZP v souvislosti se stárnoucí pracovní silou.
Druhá vlna partnerů, kteří se přidají ke kampani, se předpokládá na podzim roku 2016. Agentura EU-OSHA vyzývá všechny, kdo mají zájem, aby se přihlásili on-line do září 2016.
Mediální partneři, kteří se ke kampani již připojili, zahrnují novináře a redaktory z celé Evropy, kteří se zabývají tématem BOZP a pomocí svých sítí, tištěných médií, internetových kanálů a sociálních sítí pomáhají propagovat kampaň a její poselství. Rovněž organizují akce, zahrnují materiály kampaně do vzdělávacích kurzů, propagují soutěž Evropské ceny za správnou praxi a vyzývají k zasílání nominací do soutěže.
Vkládat příspěvky do diskuzí mohou pouze přihlášení uživatelé. Využijte přihlašovací a registrační formulář.