Přepravuji materiál pro firemní potřebu. Jakým zákonem se mám řídit, když řídím automobil do 3,5 t (dodávka). Má cesta začíná v ČR, vede přes Německo a dále do Nizozemí. Jde mi o to, že v Německu tento automobil už je brán nad 2,9 t (německá výjimka) a tudíž jedu podle nařízení č. 561/2006. Jak mám vykazovat dobu řízení, přestávek, když předpisy jsou odlišné?
V případě dopravy provozované malými vozidly, což jsou vozidla nebo jízdní soupravy o největší povolené hmotnosti nepřesahující 3,5 tuny se řidiči řídí předpisy platnými v jednotlivých státech. V tomto případě není sjednocující předpis jako v případě velkých vozidel je nařízení (ES) č. 561/2006.
V ČR platí pro výše uvedená vozidla nařízení vlády č.168/2002 Sb., kterým se stanoví způsob organizace práce a pracovních postupů, které je zaměstnavatel povinen zajistit při provozování dopravy dopravními prostředky.
SRN využila možnosti a vztáhla nařízení (ES) č. 561/2006 i na vozidla a jízdní soupravy od 2,8 tuny největší povolené hmotnosti. To se týká doby řízení vozidla, bezpečnostních přestávek a doby odpočinku. Záznam muže být veden formou tachografu, nebo ručně v záznamu o době řízení vozidla, bezpečnostních přestávkách a době odpočinku.
Konkrétní předpis, který platí v Nizozemí se mi nepodařilo zjistit. Žádný předpis neřeší návaznost jednotlivých národních předpisů. Z těchto důvodů doporučuji vyznačit v ručně vedeném záznamu přejezd hranic a současně doporučuji se řídit nařízením (ES) č. 561/2006 po celou dobu přepravy. Tím dodržíte také požadavky nařízení vlády, co se týká doby řízení a přestávky v řízení. Znovu opakuji, je to moje doporučení a v žádném předpise to nenaleznete. Požadavky se týkají všech dopravců a to jak pro vlastní potřebu (to je zřejmě Váš případ), tak i dopravců pro cizí potřebu.
Vkládat příspěvky do diskuzí mohou pouze přihlášení uživatelé. Využijte přihlašovací a registrační formulář.
Komentáře
Potvrzení?